Kotlety pieczarkowo-jaglane

Pyszne kotlety – z dużą ilością zielonej pietruszki, przyprawione czosnkiem. Podałam z ziemniakami i buraczkami :) 

  

Składniki (na 12-14 kotletów):
  • 500g pieczarek, obranych i startych na grubych oczkach,
  • pęczek pietruszki, posiekanej,
  • 1 szklanka kaszy jaglanej, opłukanej i ugotowanej w 2.5 szklanki osolonej wody,
  • 1 mała cebula, posiekana,
  • 2 ząbki czosnku, zmiażdżone,
  • 2 łyżki oliwy,
  • olej rzepakowy do smażenia,
  • bułka tarta do obtoczenia,
  • przyprawy: sól, pieprz ziołowy.
Przygotowanie : 
Cebulę zeszkliłam na oliwie, dodałam do niej starte pieczarki, sól i pieprz – dusiłam na wolnym ogniu kilka minut, po czym wymieszałam z ugotowaną kaszą jaglaną i pietruszka. Odstawiłam do ostudzenia, a następnie formowałam kotleciki, obtaczając je w bułce tartej. Kotlety schłodziłam w lodówce (ok. 30-40 minut). Smażyłam na oleju na złoty kolor ;) Smacznego!

Komentarze

Popularne posty