Zupa krem z dyni

Pierwszy raz zrobiłam zupę z dyni i jestem bardzo zadowolona jej smakiem :) Zupa pyszna lekko słodka, najlepiej podawać ją z grzankami. Zdjęcia może nie powalają, bo nie robiłam ich u siebie i nie dodałam dekoracji z mojej ulubionej bazylii ;) Bardzo polecam!




Składniki:

  • 1kg dyni (po obraniu),
  • 450 g ziemniaków,
  • 50 g masła,
  • 1 cebula,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 1 łyżeczka kurkumy w proszku,
  • 2 pomidory lub puszka krojonych pomidorów,
  • 2 i 1/2 szklanki bulionu,
  • 2 szklanka mleka.
Przygotowanie:

  • Dynię obrać ze skórki, usunąć nasiona i pokroić w kostkę,  Ziemniaki obrać i też pokroić w kostkę. 
  • W większym garnku na maśle zeszklić pokrojoną w kosteczkę cebulę oraz obrany i pokrojony na plasterki czosnek. Dodać dynię i ziemniaki, doprawić solą, wsypać kurkumę. Smażyć co chwilę mieszając przez ok. 5 minut.
  • Wlać gorący bulion, przykryć i zagotować. Zmniejszyć ogień do średniego i gotować przez ok. 10 minut. 
  • Świeżego pomidora sparzyć, obrać, pokroić na ćwiartki, usunąć szypułki. Miąższ pokroić w kosteczkę i dodać do zupy. Pomidory z puszki są już gotowe do użycia, wystarczy dodać do potrawy.
  • Wymieszać i gotować przez 5 minut, do miękkości warzyw. Zmiksować w blenderze z dodatkiem mleka.






Komentarze

  1. Próbowałam Twojego przepisu, jest genialny :) Cala rodzina zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Martyno, od dłuższego czasu poszukiwałam pomysłu jak mogę wykorzystać dynię. Pani propozycja okazała się strzałem w 10. Pyszna kompozycja smaków, znakomita tekstura. Na pewno jeszcze nie raz skorzystam z powyższego przepisu. Pozdrawiam. Halina z Ząbkowic Śłaskich.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty