Czekoladowa szarlotka z budyniem

Za tą szarlotkę zabierałam się długo, jednak było warto :) Pierwszy raz zrobiłam kakaową szarlotkę i wyszło super. Następnym razem postaram się parę rzeczy poprawić : Jabłka najlepiej jest obrać, pokroić na kawałki i poddusić z cukrem i cynamonem. Ja jabłka starłam na tarce i nie czułam za bardzo tego ''szarlotkowego'' smaku :) Buźki 



Składniki na ciasto:
  • 4 szklanki mąki pszennej,
  • 4 czubate łyżki kakao,
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 szklanka cukru,
  • 4 żółtka,
  • 1 kostka margaryny,
  • pół kostki masła.
  • 1-1,5 kg jabłek,
  • 2-3 łyżki bułki tartej,
  • 1 cukier waniliowy,
  • cynamon.
Ponadto:
  • 2 budynie waniliowe,
  • 500ml + 250 ml mleka
Przygotowanie:

Ciasto: Mąkę przesiej do miski, wsyp kakao, proszek oraz cukier i dobrze wymieszaj. Masło i margarynę pokrój w kostki, a następnie włóż do miski. Zagniataj ręcznie (lub w robocie) do momentu, gdy wszystko zacznie przypominać spore okruchy chleba. Wówczas stopniowo wlewaj żółtka, cały czas zagniatając, aż ciasto stanie się jednolite i spójne. Uformuj wałek, po czym przekrój na 2/3 długości. Mniejszy kawałek zawiń w folię i schowaj do zamrażarki. Resztą wylep dno wysmarowanej masłem formy (u mnie prostokątna: 25×35). Wstaw do lodówki na czas przygotowania nadzienia.

Budyń: Zagotuj 500ml mleka, a w pozostałych 250ml rozpuść budynie (dodaj tyle cukru ile pisze na opakowaniu). Ugotuj budyń. Do miski zetrzyj jabłka, dodaj 3 łyżki cukru, cukier waniliowy i 2 łyżeczki cynamonu, wymieszaj. Wyłóż na schłodzone ciasto, posyp bułką tartą, a następnie zalej budyniem. Z zamrażarki wyjmij mniejszy kawałek ciasta i zetrzyj na tarce o małych oczkach, tworząc wierzch ciasta. Piecz w 180°C przez ok. 45-50 min. Sprawdzaj patyczkiem. Smacznego!

Komentarze

Popularne posty