Sernik wiedeński

Mój najlepszy przepis na sernik :) Robiłam go już około 10 razy i nigdy nie zdążyłam zrobić mu ładnego zdjęcia. Teraz się udało i mogę podzielić się z Wami moim przepisem. Sernik jest pyszny, puszysty naprawdę polecam ;)





Składniki na tortownicę 25-26 cm:
  • 1 kg twarogu tłustego lub półtłustego zmielonego dwukrotnie lub trzykrotnie :),
  • 8 dużych jaj (temperatura pokojowa- na godzinę przed wyciągnąć z lodówki),
  • 100g stopionego, ostudzonego masła,
  • 1 i 1/2 szklanki cukru (u mnie szklanka zawsze o pojemności 250ml),
  • 2 łyżki cukru waniliowego,
  • 2 czubate łyżki mąki ziemniaczanej lub 1 budyń śmietankowy bez cukru,
  • aromat rumowy - kilka kropel :)
  • rodzynki, skórka pomarańczowa (jak kto lubi, można pominąć. Przed dodaniem oprószyć mąką- wtedy nam nie opadną.
Przygotowanie:
  1. Twaróg dwa lub trzy razy mielimy przez maszynkę.
  2.  Żółtka ucieramy mikserem z cukrem i cukrem waniliowym. Dodajemy partiami zmielony ser i ucieramy na gładką masę. Następnie powoli wlewamy stopione masło i dalej ucieramy, dodajemy mąkę (albo budyń)  i jeszcze chwilę ucieramy. Na koniec dodajemy białka ubite na sztywną pianę, delikatnie łączymy z masą serową (w tym momencie można dodać bakalie oprószone mąką - nie będą opadać i aromat rumowy).

    Ciasto wlać do tortownicy (25 -26 cm) wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą albo mąką (ja smaruję tylko sam spód, boki zostawiam suche). Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec 60 -70 minut w temperaturze około 170 - 180 stopni (góra - dół). 
  3. Po upieczeniu wyłączamy piekarnik i zostawiamy sernik na ok.30-40 min. Wyciągamy i oprószamy cukrem pudrem.


Komentarze

Popularne posty