Filety z kurczaka, puree z ziemniaków i marchewka z groszkiem

Fajne lekkie danie. Idealne dla dzieci :) Moja córka lubi jeść ziemniaki, marchewkę i mięsko, to był dla niej idealny obiad ;) Oczywiście marchewkę z groszkiem można zrobić w jednym garnuszku z kurczakiem, ja zrobiłam osobny bo moje dziecko nie lubi groszku ani sosu powstałego z marchewki i groszku :)
Polecam. Można podać również z ryżem, jak kto woli. Smacznego ;) 




Składniki:
  • ziemniaki,
  • 300 g fileta z kurczaka,
  • słoiczek marchewki z groszkiem,
  • liść laurowy,
  • bulion,
  • masło,
  • 1/3 szklanki mleka,
  • gałka muszkatołowa,
  • pół szklanki wody z 3 łyżkami mąki do zagęszczenia sosu lub marchewki z groszkiem.
Przygotowanie:
  1. Ziemniaki obieramy i gotujemy w osolonej wodzie.
  2. Mięso kroimy na kawałki i zalewamy 1 l bulionu warzywnego lub drobiowego, gotujemy 20 min do miękkości. Po zagotowaniu zagęszczamy sos mąką z wodą.
  3. W rondelku rozpuszczamy łyżeczkę masła i dodajemy marchewkę z groszkiem, dodajemy odrobinę soli i gotujemy na małym ogniu ok.5 minut. Na sam koniec zagęszczamy odrobiną mąki z wodą.
  4. Ugotowane ziemniaki tłuczemy, dodajemy 2 łyżki masła, 1/3 szklanki mleka, sól i gałkę do smaku. Mieszamy i puree gotowe.


Komentarze

  1. świetny przepis, mój synek zjadł z apatytem. Poprosimy o więcej przepisów dla dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty